Monday, April 9, 2007

פגישתי אצל רופא המשפחה

הי, אני הרופא של גילי ד"ר שמוליק וגילי באה אלי היום לבדיקה כללית עקב עייפות רבה, טשטוש ראייתה וצמאון רב
כשגילי באה עשיתי לה בדיקה כללית
בעקבות ההרגשה שהא תיארה לי העדפתי גם למדוד את הסוכר בדם מחשש לסכרת
כמו שחשבתי מצאתי בדם של גילי רמות סוכר גבוהות מאוד - 450 מ"ג
(הממוצע הוא בין 70 ל-100 מ"ג)
דרך הטיפול המיידית ברמת סוכר גבוהה בגוף היא הזרקת אינסולין וזה מה שעשיתי
הסקתי מהבדיקה שגילי חולת סכרת אך לא הייתי בטוח איזה סג סכרת גילי חולה בגלל שלסכרת יש שני סוגים
סכרת מסוג 1 - סכרת הנעורים: סכרת הנעורים מתרחשת בד"כ לאנשם מתחת לגיל 30 ובעיקר בגילאי העשרה. סוג סכרת זו מתאפיינת כשלחוליה אין ייצור אינולין בגוף (אינסולין הוא הורמון המחבר בין הגלוקוז לתא) ובכך הגוף יוצר מצב של עודף סוכר בדם וזה מסוכן מאוד. חולי סכרת הנעורים מזריקים לעצמם אינסולין כמה פעמים ביום ומודדים את רמת הגלוקוז בדם כמה פעמים ביום
סכרת מסוג 2 - סכרת זו מתאפיינת בחולים שסובלים בעיקר מהשמנת יתר והם סללו לעצמם את הדרך אל המחלה בכך שכל חייהם לא שמרו על המשקל ורמת הסוכר בדמם הייתה מאוד גבוהה דבר שהביא לסוכרת
אני כמעט בטוח שהסכרת של גילי היא סכרת נעורים כי כל הסמפטומים מראים על כך אך בכל זאת אני שולח אותה לרופא מומחה בשניידר ששמו ד"ר זילברשטיין


No comments: